NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
32 - (2079) حدثنا
هداب بن خالد.
حدثنا همام.
حدثنا قتادة. قال:
قلنا لأنس بن
مالك:
أي
اللباس كان
أحب إلى رسول
الله صلى الله
عليه وسلم، أو
أعجب إلى رسول
الله صلى الله
عليه وسلم ؟
قال: الحبرة.
{32}
Bize Heddâb b. Hâlid
rivayet etti. Bize Hemmâm rivayet etti. (Dediki): Bize Katâde rivâyeî: etti.
(Dediki): Enes b. Mâlik'e :
— Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'e.
elbisenin hangisi daha makbuldü yahut Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
hangi elbiseyi beğenirdi? dedik.
— Pamuklu!
cevâbını verdi.
33 - (2079) حدثنا
محمد بن
المثنى. حدثنا
معاذ بن هشام.
حدثني أبي عن
قتادة، عن
أنس. قال: كان
أحب الثياب
إلى رسول الله
صلى الله عليه
وسلم الحبرة.
{33}
Bize Muhammed b. Müsennâ
rivayet etti. (Dediki): Bize Muaz b. Hişâm rivayet etti. (Dediki): Bana babam,
Katâde'den, o da Enes'den naklen rivayet etti. Enes:
Resûlullah (Sallallahu
Aleyhi ve Sellem)'in en sevdiği elbise pamuklu idi, demiş.
İzah:
Bu hadîsi Buharı ile Ebû
Dâvud «Libâs» bahsinde tahrîc etmişlerdir.
Hibera: Yemen'de
dokunan pamuk kumaştır. Dâvûdî bunun yeşil renkte olduğunu ve cennetliklerin
giysileri bu renkte olduğu için kefeninde yeşil renkte olmasının müstehab
görüldüğünü söylemiştir. Filvaki Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in
kabrine yeşil renkte bir kumaş örtülmüştür. Fakat beyaz renk ondan daha
makbuldür. Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in pamukluyu sevmesi, içinde çok
zinet bulunmadığı, kir ve pasa daha çok tahammül ettiği içindir. Keten elbise
de pamuklu hükmündedir. Hadis-i şerif pamuklu, keten ve çizgili elbise giymenin
caiz olduğuna delildir. Çünkü Yemen kumaşları zinetli ve çizgili olurdu.